دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

  • ۰
  • ۰

ماساژ اسپا چیست؟

ما بارها کلمه اسپا (Spa) یا ماساژ اسپا را از زبان افراد مختلف یا فضای مجازی شنیده و دیده‌ایم. زمانی که صحبت از اسپا می‌شود ذهن‌ها به طور نا خودآگاه به سمت ماساژ می‌رود. در حالی که بر خلاف تصورات اشتباه و شایع، اسپا با ماساژ درمانی برابر نیست و با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد ماساژ اسپا و فواید و انواع آن بپردازیم.

ماساژ اسپا چیست؟

ماساژ اسپا چیست؟

معرفی ماساژ اسپا

عبارت درمان اسپا گستره وسیعی از درمان را نشان می‌دهد که ممکن است با آکوا تراپی در ارتباط باشد. کلمه اسپا در گذشته در اشاره به آب درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. کلمه Spa از کلمه لاتین Spargere به معنای تمیز کردن یا مرطوب شدن می‌باشد. به علاوه واژه اسپا با عبارت لاتین  Salus  به معنای “سلامتی از طریق آب” مرتبط می‎باشد.

اعتقاد به خواص درمانی آب‌های معدنی، به سال‌های دور باز می‌گردد. این باور به صورت مشخص در ژاپن و کشورهای اروپایی گسترده شده است. برخی نیز بر این عقیده‌اند که اسپا، از شهری به همین نام در کشور بلژیک برگرفته شده است که در زمان روم باستان به نام آکوئا اسپادانا معروف بود.

از سال‌های کهن اکثر تمدن‌ها و ادیان معتقد بودند که حمام در آب مقدس موجب تمیز شدن فیزیکی و معنوی می‌شود. این درمان با آب به عنوان ماساژ اسپا (اسپا درمانی) شناخته شد که به طور انحصاری برای خانواده‌های سلطنتی در دسترس بود.

در حال حاضر اسپا به محلی می‌گویند که با استفاده از خواص درمانی آب‌ چشمه‌های معدنی که از دل طبیعت خارج می‌شوند، به مراقبت، درمان و بهبود جسم و روح انسان می‌پردازند.

مداوای بیماری به روش اسپا از زمان‌های بسیار قدیم در اقسی نقاط دنیا رواج داشته است. از زمان‌هایی که حمام با آب به عنوان یک روش جدی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شد. همچنین استفاده از حمام سرد و سپس حمام گرم نیز در همان زمان رونق پیدا کرد. طبق تحقیقات، ژاپن، یونان و روم باستان پیشتاز این سنت قدیمی هستند.

انواع اسپا

انواع اسپا

ماساژ اسپا با توجه به محل انجام و نوع خدمات اجرا شده به 9 دسته طبقه‌بندی می‌شود. در ادامه این 9 دسته را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Urban Spa

این نوع اسپا با نام اسپای روزانه نیز شناخته می‌شود و معمولا در مراکز شهر، مراکز خرید، باشگاه‌های سلامتی، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه انجام می‌شود و فقط درمان‌های روزانه را فراهم می‌کند. اسپای روزانه یکی از روش‌های پر هزینه برای لذت بردن از تجربه آب‌گرم است.

Destination Spa

این نوع اسپا شامل اقامت کوتاه در محل آبگرم است و هدف آن بهبود سلامت شما بوده که معمولا در محل چشمه‌های آب‌معدنی یا چشمه‌های آب‌گرم انجام می‌شود. خدمات این نوع اسپا شامل رژیم غذایی سالم، فعالیت‌های فیزیکی و آموزش در تمام جنبه‌های سلامتی می‌باشد.

Medical Spa

اسپای پزشکی یا Medical Spa، درمان‌های پزشکی عادی را همراه با تمرکز بر برخی درمان‌های تخصصی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند؛ فراهم می‌کند. این درمان‌ها شاملِ بوتاکس، لک های پوستی، لیزر، روکش پوستی و لایه برداری مکانیکی پوست می‌باشند.

Hotel/Resort Spa

این روزها یک مسافر از یک هتل بیش از محلی برای خواب و اقامت انتظار دارد. این نوع از ماساژ اسپا که روز به روز در حال محبوب شدن است در هتل‌های دارای آبگرم انجام می‌شود. اسپای هتل در اندازه‌های مختلف با امکانات متفاوتی از قبیل اتاق‌های مرطوب، سونا، استخر شنا و … ارائه می‌شوند.

Cruise Ship Spa

این نوع از ماساژ اسپا بر روی یک کشتی کروز ارائه می‌شود و شامل خدماتی مانندِ آبگرم شناور، تالاسوتراپی (دریا درمانی)، لجن درمانی، جلبک دریایی، درمان های حرارتی و آب درمانی می‌باشد.

Thermal or Mineral Spa

این نوع اسپاها معمولا در اطراف آب‌های معدنی طبیعی ارائه خدمات می‌کنند. در ایران نیز آبگرم‌های شهرستان سرعین از این نوع اسپا می‌باشند. این نوع اسپا معمولا در مناطق کوهستانی قرار دارند.

Eco Spa

این نوع از ماساژ اسپا درمان‌های ارگانیک را ارائه می‌دهد و به خاطر مواد مورد استفاده برای ساخت چشمه آب‌گرم و تکنیک‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی دوست‌دار محیط‌زیست می‌باشد.

Ayurveda Spa

نوع دیگری از ماساژ اسپا شامل درمان‌های آیورودا می‌باشد. اسپای آیورودا گوشه‌ای از درمان‌های متنوع آیورودا می‌باشد که باری جلوگیری و بهبود بیماری‌ها و نشانه‌های آن‌ها همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند. همچنین برنامه درمان شامل یوگا و مدیتیشن است.

Thalassotherapy Spa

اسپای تالاسوتراپی یا دریا درمانی نوع دیگری از ماساژ اسپا می‌باشد. در این نوع از اسپا از آب دریا استفاده می‌شود چرا که آب دریا مزایای درمانی بسیاری دارد. این نوع از اسپا به ایجاد آرامش، سم‌زدایی، استرس زدایی، تسکین درد و درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. آب دریا و مشتقات آن نیز به احیای تعادل شیمیایی بدن کمک می‌کنند.

برای دیدن مزایای اسپا به بخش بلاگ سایتِ صندلی ماساژور روتای به آدرس زیر مراجعه نمایید.

rotai.asia

  • ۹۸/۰۲/۰۱
  • اسرا صادقیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی