دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

دختران باحال صورتی

  • ۰
  • ۰

روابط‌ عمومی یا PR (Public Relations) عمل حفظ و شکل‌دهی تصویر یک فرد یا یک سازمان به عموم است به گونه‌ای که دیدگاه مطلوب برای موجودیت مورد نظر ایجاد شود. به عبارت دیگر فعالیتی که برای کمک به سازمان و عموم آن مانند مشتریان، کارمندان، دولت، تامین کنندگان و غیره که به طور مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر به شکل متقابل ارتباط دارند، طراحی شده‌است. امروزه برای ارتقا و بقای هر کسب و کار، سازمان نیاز دارد تا از این ابزار پیشبرد به بهترین نحو استفاده کند. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت روابط عمومی در کسب و کارها مطالبی را خدمت شما بیان کنیم.

اهمیت روابط عمومی را می توان در بازاریابی ردیابی کرد. این کار به مدیریت بازاریابی کمک می‌کند تا بر گروه‌های غیر مشتری تاثیر بگذارد. این کار با امید اینکه روزی افراد متاثر شده از طریق روابط عمومی از محصولات شرکت و کسب‌وکار شما استفاده کنند، انجام می‌شود. روابط‌عمومی همچنین به حفظ روابط صمیمی با فروشندگان و افرادی که واسطه‌های بین سازمان و مصرف‌کننده نهایی هستند کمک می‌کند. کنفرانس‌های فروشنده، هدایای تبلیغاتی سازمانی نظیرِ شکلات تبلیغاتی و غیره، نشریات داخلی، محتوای نمایشی و غیره برخی از فعالیت‌های روابط عمومی است که برای به دست آوردن پشتیبانی و همکاری نمایندگی انجام می‌شود.

یکی از اهداف نهایی روابط‌عمومی تاثیر گذاری بر تصمیم خرید مصرف کنندگان مستقیم است و بنابراین فعالیت‌های تبلیغاتی مانند روابط اجتماعی، هدایت رسانه‌ها، مدیریت رخداد، فعالیت‌های هویت سازمانی و برنامه‌ها، برای شکل دادن به تصویر سازمان انجام می‌شوند. همچنین روابط عمومی نه تنها به حفظ روابط در خارج از سازمان کمک می‌کند بلکه در روابط داخل شرکت (بین کارمندان و سازمان) نیز تاثیر دارد. چرا که کارمندان افرادی هستند که برای سازمان کار می‌کنند و کالا و خدمات را به فروش می‌رسانند. بنابراین، در هر شرکت حفظ روابط سالم با کارکنان از طریق یک انگیزه مداوم و برنامه‌های توسعه کارمندان، یک امر ضروری است. حال در ادامه به طور موردی اهمیت روابط عمومی در کسب و کارها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روابط عمومی در کسب و کارها

اهمیت روابط عمومی در کسب و کارها

گاهی اوقات روابط‌ عمومی در کسب و کارها با بازاریابی اشتباه گرفته می‌شود و اهمیت روابط عمومی نادیده گرفته می‌شود. اما روابط عمومی برای افزایش فروش و جلب مشتریان مهم است. هدف از روابط عمومی، اطلاع‌رسانی به مردم از جمله مشتریان بالقوه و شرکای تجاری است. در دنیای امروز، شما به عنوان مدیر عامل یا مدیر یک شرکت، اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارید و به اشتراک گذاری این اطلاعات برای موفقیت و توسعه شما حیاتی است. چرا که هدف هر مشتری انتخاب یک شرکت قابل‌اعتماد برای همکاری با آن است. رقابت شدید ما را مجبور می‌کند تا از منابعی کوچکی که در اختیار داریم، استفاده کنیم. بنابراین، اگر قبلا سلاح نهایی برای جلب اعتماد مشتری بازاریابی بود، امروزه روابط‌عمومی به همان اندازه اهمیت دارد. در ادامه 5 دلیل برای اینکه چرا روابط عمومی برای کسب و کار شما، اهمیت دارد، خدمت شما برمی‌شماریم.

کنترل آسیب

علیرغم افزایش اقتدار و مشخصات اجتماعی شرکت شما، روابط عمومی در زمان بحران نقش اساسی دارد. برای مثال، یک رقیب را تصور کنید که شروع به انتشار نادرست، اما متقاعدکننده در مورد شرکت یا کسب و کار شما می‌کند. در این لحظه طبیعی است که آگاهی عمومی افزایش یابد و مشتریان به آرامی شروع به جبهه گرفتن در مورد کسب و کار شما بکنند. اما چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند؟ وقتی شایعه پخش می‌شود , متخصص روابط‌عمومی به این بازی می‌پیوندد و توضیح می‌دهد که چرا این اطلاعات غلط هستند. البته، وفاداری مشتریان نسبت به ما امری اجتناب‌ناپذیر بوده ولی حل و فصل کردن شک و تردیدهای آن‌ها تقریبا غیر ممکن است. با این حال به حداقل رساندن و کنترل این آسیب در همواره باید در صدر امور قرار بگیرد.

تبدیل شدن به یک برند

رقابت شدید جهانی، معیاری را تعیین کرده است که در آن تبلیغات و کیفیت تقریبا همه چیز را در بر می‌گیرد. مشتریان همیشه برند پیشرو را در بازار انتخاب می‌کنند، چون همه می‌خواهند بهترین برند موجود را مصرف کنند. بنابراین، اگر قصد دارید با غول‌های بزرگ مبارزه کنید، به خاطر داشته باشید که اگر تبلیغات شما برابر با صفر باشد، به هیچ جا نخواهید رسید. علاوه بر این ارائه یک محصول با کیفیت به مشتری، اعتماد و اعتبار شما را افزایش داده و فرآیند تبدیل شدن به یک برند را آسان‌تر می‌کند. امور تبلیغاتی می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود که یکی از آن استفاده از هدایای تبلیغاتی است. برای مثال وجود شکلات‌های سفارشی با برند سازمانی شما، می‌تواند یک راه کم‌هزینه و موثر برای جلب توجه افراد مختلف باشد.

شبکه‌های اجتماعی

ظهور چشمگیر استفاده زا رسانه‌های اجتماعی، اهداف تجاریِ شرکت‌ها در این شبکه‌ها را به شدت افزایش داده است. البته هدف روابط عمومی در کسب و کارها در این مورد، فقط به جمع کردن لایک و فالوور نیست و این کار به هیچ وجه در تبدیل شدن دنبال‌کننده‌ها به مشتریان کمکی نخواهد کرد و بدون تعامل با مشتریان، داشتن پروفایل‌های اجتماعی بی‌ارزش خواهد بود. امروزه، رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان برای ارتباط دادن پیام‌های کلیدی یک شرکت بوده و وب سایت‌های ارتباط جمعی بهترین راه برای در چشم بودن هستند. و از همه مهم‌تر، شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای ایجاد روابط و افزایش تعداد مشتریان هستند. بنابراین، تحت شرایط امروز، عدم اجرای PR در رسانه‌های اجتماعی برابر با از دست دادن حداقل ۳۰ % از مشتریان بالقوه مان است.

در دید بودن

قابل مشاهده بودن شفاف، نشان‌دهنده اهمیت روابط عمومی است. هرگز به مشتریان خود اجازه ندهید که وجود شما را فراموش کنند. همیشه آن‌ها را درگیر کنید و با فعالیت‌های خود آگاه کنید. توضیح دهید که شرکت‌تان در چه حال است و به آن‌ها نشان دهید که چگونه در جهت ایجاد یک رابطه دوستانه تلاش می‌کنید و از آن‌ها می‌خواهید که آن‌ها نیز در این مورد به شما کمک کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از روابط عمومی تجربه مشتریانتان را بهبود ببخشید و آن‌ها را متوجه این موضوع کنید که به عنوان هسته‌ی شرکت شما بسیار اهمیت دارند.

ایجاد شراکت

برای رشد کسب‌وکارها، ایجاد مشارکت ضروری است و داشتن ارتباطات قوی مستقیما بر اقتدار شرکت شما تاثیر خواهد گذاشت. و این همان جایی است که بخش روابط‌عمومی وارد عمل می‌شود. ایجاد و حفظ ارتباطات یک اولویت برای متخصص روابط عمومی است. زیرا ارتباطات، پتانسیل تبدیل به فرصت‌ها را دارند. علاوه بر این، مشارکت تقریبا ً همیشه برای هر دو طرف سودمند است.

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • اسرا صادقیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی